lørdag 14. september 2013

Varme vintervotter

I år har jeg for første gang klart å være tidlig ute. 3 par votter til T. ferdig før det har vært en eneste minusgrad. Det  må være ny rekord for meg;-)

Det første paret er strikket i 3 tråds Merinoull fra nøstebarn. Vottene heter Barnehagevotter , og oppskriften har jeg funnet på denne bloggen her.


 Samme oppskrift på disse vottene, men her har jeg brukt Lerke fra Dalegarn.


Disse rillestrikkede vottene er favoritten blant alle votter jeg har laget! Oppskriften er fra nøstebarn, og de er strikket i dobbel to-tråds merinoull. De strikkes frem og tilbake og syes sammen til slutt. Kjempeenkle og sitter veldig fint på hånden. Tusen takk til Krisztina for både garn og oppskrift:-)



Frøken Fryd var fornøyd også!
Nå kan kulden bare komme!
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar