onsdag 31. oktober 2012

Et aldri så lite bilderace...

  På grunn av en kranglete nakke og skulder, og ellers den allment kjente tidsklemma, er det ikke så mye jeg får sydd. Har ihvertfall ikke tid til å blogge det i tillegg,  men i dag har jeg faktisk klart å laget et lite oppsamlingsinnlegg over noe av det jeg har laget de siste månedene. Det er ikke alt jeg har giddet å ta bilder av, men her er iallefall noe:-)

Jeg har i over ett år lovet døtrene til en god venninne at jeg skulle sy kjoler til dem. I september hadde begge bursdag, så da MÅTTE det jo bare bli:-)






Mønsteret er Onion 2035, som jeg bare har forminsket litt og tegnet hette til. Fleecen er fra S&S.

 Lillebror i heimen der måtte jo få noe han også, så da ble det lue og buff på han:-). Fleece og Jersey fra S&S.



 Denne kåpen til min lille Frøken Fryd begynte jeg på i vår en gang, og har endelig klart å gjøre den ferdig! Har brukt  Nepalgarn fra drops, som er litt tynnere enn Alfa som stod i oppskriften. Oppskriften er fra Sandnesgarn


 Mitt første forsøk på flettestrikk, og det var jo overraskende enkelt! Det skal liksom være en alpelue, selv om den ser litt ubestemmelig ut på bildet;-) Den satt iallefall fint på Frøken Fryd:-)


Kom over noen nydelige "lyktetrekk" på Strikkesida på Facebook, så det måtte jo bare prøves. Her er det absolutt rom for forbedringer, men en utrolig fin måte å lage lykt av et tomt tomatpureglass på. De gav et veldig fint lys, og det blir sikkert koselig med røde sånne til jul:-)

2 kommentarer:

  1. Ååååhh så mykje fint, Lene! ♥du er så flink! og snill ♥ tenker det var ein takknemlig familie! :) klem

    SvarSlett
  2. Så masse flott. Den kåpa var jo helt herlig :)

    Jeg har et blogglotteri på gang så du må gjerne smette innom og trekke lodd :)

    SvarSlett